mandag 29. november 2010

Jovisst er det liv i tintin

Jada jeg lever i beste velgående. Er kun et lite offer for den berømte tidsklemma. Skulle gjerne søkt om å utvide døgnet med noen ekstra timer, men jeg er ikke så sikker på hvem som er i stand til å innvilge søknaden - Snåsa-mannen kanskje?

På håndarbeidsfronten, går det i jevnt og sakte tempo. Holder på med en del julegaver, skal blogge bilder når de er ferdige. Det jobbes med både traktor-genser, prinsessegenser, tøfler, isskrapevotter, grytekluter, og antall ufoer øker hele tiden. Må nok snart sette i gang en tove-maskin.
Har strikket en lue som enten blir til meg selv, eller storepiå. I Kid Silk og Silke-alpakka(utgått) fra Drops. Fikk oppskrift av en venninne. Kjempelett og rask å strikke. Kanskje det blir flere av disse.
På toppen sys det kostymer til teatergruppa til Lisje-piå. De skal på scenen igjen i mars 2011 med stykket Trollfjell som bl.a. handler om sagnet bak hullet i Torghatten.

Ellers har vi arvet en kjempetung gammel komfyr som vi har satt opp på kjøkkenet (ikke montert)  - og som mannens bestemor har bakt utallige brød og kaker i.  Fikk ryddet i "rote-kroken" og ovnen er bare rå - som om huset skulle vært bygd for den ;)
Kjøleskapsmagneten kjøpte jeg en gang jeg var innom på Folkemuseet på Bygdøy - Foreløpig mangler vi magnetisk kjøleskap, men det kommer nok bare kronene får vokst seg store nok på kontoen.

Ellers har jeg fått bakt litt krumkaker på fridagen min sammen med en liten slektning som hadde planleggingsdag i barnehagen sin. Prøvesmaking ble utført og kakene godkjent.

Hilsen


2 kommentarer:

  1. For en herlig gammel komfyr,og et koselig minne etter mannens bestemor.
    Kjempefin lue, og så herlig med nybakte krumkaker.

    Ha en fin ny uke
    Klem T

    SvarSlett
  2. Krumkaker, det skal jeg også bake! Nam nam. Og gratulerer med den fine ovnen!

    SvarSlett