onsdag 6. oktober 2010

Julen er på vei ...

Mange av dere blogglesere har helt sikkert allerede oppdaget at årets julehefter er på veg inn i våre hjem. Jeg oppdaget to i går da jeg egentlig stod og funderte på om jeg skulle kjøpe ukens Allers. I stedet ble det Juleideer fra Allers. KK's julevariant fikk stå så lenge. En kan jo ikke overdrive heller.
Det tok noen små timer før Storepiå var klar; "Ditt beste juleprosjekt denne julen"; sa bladet - en hvit heklebrikke skal stives og henges på treet. Dette kunne da umulig være stort værre enn fingerhekling! En Bestemor måtte kaste alt hun hadde i hendene, for heklekrok nr 1,5 stod det i oppskriften. Garn fant vi på loftet. Nå skulle det hekles - men upps! "sett 8 lm i ring med 1 km" - hva er dette? "Er det så vanskelig å hekle?" "Tror vi øver på litt luftmasker, jeg." - og slik ble det - men det blir mye fint av luftmasker med Dixi-garn anno 1984 og heklekrok nr 1,5 - så lenge det kan stives og kanskje pyntes med perler etterhvert!
Så får vi ta et heklekurs senere - men luftmasker, det kan vi nå!

Utpå kvelden kriblet det litt vel mye i heklefingeren og tintin følte at julegavegenseren som IKKE skulle slippes før den var ferdig plutselig glapp ut av hendene. 
En episode med "The closer" forsvant i uvitenhet - i stedet var vi i gang med å produsere "gammeldags sjarm" til Storepiå sitt bjørketre på rommet.

Slik kan det gå!
 -tintin

3 kommentarer:

  1. Er glad jeg har en slik impulsiv mamma som kan hjelpe til der barna ikke strikker (strekker) til. Gleder meg til å kunne henge stjernen i toppen av treet på rommet.

    Takk skal du ha mamma'n min!!!!!

    SvarSlett
  2. Har virkelig juleheftene kommet allerede? Hmm spørs om ikke jeg må kjøpe et par. Er skikkelig "julete" og synes det er så koselig med litt ny juleinspirasjon.
    Heklenål 1,5 det høres vanskelig ut. Så flink du er, mine heklekunnskaper strekker seg til oldemorsrute av den enkleste sorten ;)

    En fortsatt fin uke ønskes deg!
    Klem T

    SvarSlett
  3. Så koselig:) Eg vil ikkje gi etter for ynskjet om å handle julehefte no... men samtidig er det lettare å finne tid til å lage noko av det som fristar no. Hmmm..... :)

    SvarSlett