fredag 1. oktober 2010

min barndoms vaskekjeller

Min barndoms....  så langt romantisk, men ordet "vaskekjeller" - der stopper det!
Kanskje en "antikvitet" å putte i stua? entreen?? syrommet??? - ikke plass!
Den havner nok på finn.no - kanskje får den nytt hjem - solgt høystbydende til en samler med sansen for vakre snodige ting, 
men med bedre plass i heimen.
De siste 35 år har den stått i ro, i mine foreldres vaskekjeller, og bare smugtittet bort på de mer moderne maskinene som overtok plassen. 
Men jeg husker godt at den var i bruk - og den virker faktisk ennå!
Den ble bare skviset til side på grunn av mer praktiske hjelpemidler som etter hvert inntok den moderne husholdning.
Og takk og lov for det!
Tidsklemma er jammen trang nok som den er.
Ønsker alle lesere en fin høstferie!

3 kommentarer:

  1. Ja, det går fremover, også på vaskemaskinfronten. Jge er ikke uuurgammel, men husker da mor kokte klær i ei stor gryte i kjelleren...vaskekjelleren!

    SvarSlett
  2. Hehe synes nesten litt synd på denne maskinen, der den står og kikker på de nye som har overtatt. De nye maskinene har vel en maks levetid på 8-10 år.
    Ønsker deg en fin høsthelg!
    Klem T

    SvarSlett
  3. Den ser jo sjarmerende ut.... Men eg er veldig glad i vaskemaskina mi! Og tørketrommelen også:)
    Prøv Finn, du;)

    SvarSlett